آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از قابلیت های جدیدی که در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده با نام ریلز (Reels) شناخته می‌شود. به موجب این قابلیت می‌توانید ویدیو های کوتاه 15 ثانیه‌ای را در قسمت خاصی از پروفایل اینستاگرام خود آپلود کرده و امکان مشاهده آن ها توسط دیگران را فراهم آورید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام (Reels Instagram) بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

آشنایی با Instagram Reels | ریلز اینستاگرام

اینستاگرام همیشه به دنبال این است که با ارائه قابلیت ها و امکانات جدید، اپلیکیشن خود را به عنوان محبوب ترین برنامه در حوزه شبکه های اجتماعی معرفی کند. قابلیت هایی مثل استوری اینستاگرام (Instagram Stories) و لایو (Live)، IGTV و خیلی قابلیت های دیگر پیش از این توسط اینستا ارائه شده بودند و حالا نوبت به یک قابلیت جدید می‌رسد که ریلز (Reels) نام دارد. اما ریلز اینستاگرام چیست و دقیقا چه کارایی دارد؟

با استفاده از قابلیت Instagram Reels کاربران این اپلیکیشن قادر خواهند بود که درست مثل تیک تاک ویدیو های کوتاه و خاصی را ضبط کرده یا از گالری موبایل خود انتخاب کنند و با قرار دادن موزیک، متن و استیکر روی آن برای دیگران به اشتراک بگذارند. طول این ویدیو ها باید مابین 5 تا 15 ثانیه باشد و در حال حاضر اینستاگرام همچنان در تلاش است تا این قابلیت را کامل تر کند. بنابراین امکان ایجاد تغییر در آینده و آپدیت شدن این قابلیت در اینستا وجود دارد.

 

آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels

 

اینستاگرام تب اختصاصی را در قسمت اکسپلور (Explore) یا همان جستجوی این اپلیکیشن برای ویدیوی های Reels در نظر گرفته و کاربران با انتخاب این تب می‌توانند جدیدترین و ترندترین ویدیوی های ریلز را مشاهده کنند. این تب دقیقا در کنار تب های IGTV و دیگر موارد موجود مثل Shop و غیره قرار می‌گیرد و به نوعی قسمت اکسپلور اختصاصی ریلز اینستاگرام خواهد بود. طبیعتا ویدیو های ریلز هم درست مثل دیگر ویدیو و پست های اینستا قابلیت ثبت نظر، لایک کردن و غیره را خواهند داشت.

امکان ارسال ویدیو های ریلز به عنوان استوری هم وجود دارد اما باید در نظر داشته باشید که وقتی یک ویدیوی Reels در استوری اینستا ارسال شود بعد از 24 ساعت از استوری حذف خواهد شد مگر اینکه کاربر آن را هایلایت (Highlight) کند. ضمنا ویدیوی های Reels از پروفایل شما حذف نمی‌شوند و در تب اختصاصی که برای آن ها در نظر گرفته شده باقی می‌مانند. بدین ترتیب و با توجه به این موضوع شما می‌توانید با مراجعه به پروفایل هر کاربر به تب اختصاصی Instagram Reels وی مراجعه کرده و ویدیو هایی که او به عنوان ریلز ارسال کرده را هم مشاهده کنید. این تب درست در کنار تب ویدیوی های IGTV و پست های عادی هر کاربر قرار داده شده است.

 

آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels

 

بنابراین کاملا مشخص است که اینستاگرام حساب ویژه‌ای روی قابلیت Reels باز کرده و قصد دارد آن را به ویژگی محبوب و اصلی در این اپلیکیشن تبدیل کند. بدون تردید در آینده قابلیت های متعدد دیگر و تکمیلی هم به ریلز اینستاگرام اضافه خواهد شد و شاید برخی از محدودیت های آن هم از میان برداشته شوند. در ادامه و بخش بعد نحوه استفاده از این قابلیت و ارسال ویدیوی های ریلز را برایتان به صورت مرحله به مرحله شرح می‌دهیم.

 

آموزش ارسال ویدیوی ریلز در اینستاگرام | Instagram Reels

ارسال ویدیو های ریلز در اپلیکیشن اینستاگرام بسیار ساده است و رابط این برنامه در بخش ضبط ویدیو و اشتراک گذاری با دیگران ضمن اضافه کردن قابلیت مذکور دستخوش تغییراتی شده و ساده تر از قبل به نظر می آید. برای ارسال ویدیوی ریلز کافیست ابتدا در صفحه اصلی اینستا انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا صفحه مربوط به ضبط عکس و ویدیو و اشتراک گذاری با دیگران نمایان شود. در این شرایط در قسمت زیرین صفحه سه گزینه تحت عناوین Live، Story و Reels مشاهده خواهید کرد. طبیعتا باید گزینه Reels را انتخاب کنید تا صفحه گوشی شما مشابه با عکس پایین و سمت چپ شود.

 

آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels

 

در این صفحه چهار گزینه در گوشه سمت چپ تصویر نمایان هستند که در واقع امکان شخصی سازی و درست کردن ویدیوی ریلز اینستاگرام را فراهم می‌کنند. گزینه اول که آیکون موزیک دارد به شما این امکان را می‌دهد که از کتابخانه موزیک های اینستا هر یک از موزیک هایی که مد نظرتان است را انتخاب کرده و بر روی ویدیو ریلز خویش ضمیمه کنید. گزینه دوم تحت عنوان سرعت شناخته می‌شود که طبیعتا سرعت پخش ویدیوی شما با استفاده از این گزینه قابل تغییر خواهد بود. از گزینه بعدی که در عکس با شماره 3 مشخص کرده‌ایم گزینه افکت است و امکان اضافه کردن افکت های متعدد را به ویدیوی شما می‌دهد. گزینه آخر و شماره 4 هم تایمر خواهد بود که به شما امکان تنظیم مدت زمان ویدیو را خواهد داد. در نظر داشته باشید که مدت زمان ویدیو های ریلز اینستاگرام در حال حاضر باید مابین 5 الی 15 ثانیه باشد.

بعد از اینکه تنظیمات اصلی مورد نظرتان را با استفاده از چهار گزینه سمت چپ صفحه انجام دادید می‌توانید ویدیویی که می‌خواهید در قسمت Reels ارسال شود را ضبط کنید یا با استفاده از گزینه انتخاب ویدیو از گالری تصاویر، ویدیوی مورد نظرتان را مستقیما از گالری موبایلتان انتخاب کنید. برای ضبط آنی ویدیو کافیست که انگشت خود را روی گزینه ضبط ویدیو که در قسمت زیرین و وسط صفحه ارائه شده قرار دهید و نگه دارید. بعد از اینکه ویدیوی مورد نظر را ضبط کردید یک گزینه جدید تحت عنوان Align در منوی سمت چپ صفحه نمایان می‌شود.

 

آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels

 

با استفاده از این گزینه می‌توانید تنظیمات خاصی را روی ویدیوی ریلز اینستاگرام خودتان اعمال کنید و حالت هایی را به وجود آورید که با آن بتوان ویدیوی های خاص تر نظیر تغییر لباس در یک حرکت و غیره را آپلود کرد. سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا به طور کامل نحوه استفاده از این گزینه و ساخت ویدیوی های این چنینی را برایتان شرح دهیم. بعد از اینکه ویدیوی مورد نظرتان را ساختید، گزینه "بازگشت به عقب" را برای مشاهده و بررسی ویدیو بزنید و در صورتی که همه چیز مناسب و درست بود گزینه "ارسال" را انتخاب کنید.

در این مرحله می‌توانید تنظیمات نهایی مورد نظرتان را برای ویدیوی Reels خویش اعمال کنید. به عنوان مثال می‌توانید به آن ویدیو یک توضیح یا اصطلاحا کپشن اضافه کنید و با انتخاب عکس آن، کاور اصلی ریلز را تغییر دهید. همچنین اگر اسلایدر کنار گزینه Also Share to Feeds را بزنید، آن ویدیو به طور خودکار به عنوان یک پست هم ارسال خواهد شد و دوستان شما در قسمت Feeds قادر به مشاهده آن خواهند بود. ضمنا با انتخاب تب Story هم می‌توانید تنظیمات مربوط به ارسال ریلز در قالب استوری را هم بهینه کنید و در صورت تمایل ویدیوی ریلز خود را در قالب استوری هم برای دیگران ارسال نمایید.

 

آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels

 

بنابراین استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرام بسیار ساده است و بدون تردید در آینده جزئیات این قابلیت و امکانات مربوط به آن بیشتر می‌شوند. اینستاگرام سعی دارد که روز به روز ویژگی ها و امکانات بیشتری را در اپلیکیشن اختصاصی خودش ارائه کند و قابلیت Instagram Reels هم در همین راستا ارائه شده است. اما اگر بخواهیم صادقانه در مورد این قابلیت و مقایسه آن با قابلیت های مشابه تیک تاک نظر دهیم باید بگوییم که تیک تاک در حال حاضر امکانات تکمیلی بهتری را ارائه کرده و شاید همچنان برای اشتراک گذاری ویدیو های کوتاه گزینه مناسب تری در مقایسه با قابلیت ریلز در اپلیکیشن اینستاگرام باشد.

 

حذف ویدیوی ریلز اینستاگرام بعد از انتشار

همانطور که گفتیم ویدیو هایی که شما در قالب Reels ضبط و در اکانت اینستای خود با دیگران به اشتراک می‌گذارید به طور خودکار حذف نمی‌شوند و در یک تب اختصاصی در قسمت پروفایل کاربری شما ذخیره خواهند شد. این تب درست مثل تب پست های اصلی و پست های IGTV خواهد بود. فقط در صورتی که یک ویدیوی ریلز را در قالب استوری هم ارسال کنید، استوری آن بعد از 24 ساعت به طور خودکار حذف می‌شود اما باز هم آن ویدیو در قسمت ویدیو های Reels اکانت اینستاگرام شما باقی می‌مانند.

این موضوع شاید سبب شود که سوالی در ذهن کاربران به وجود آید! آیا امکان حذف ویدیوی ریلز اینستاگرام بعد از انتشار وجود دارد؟ مطمئنا پاسخ مثبت خواهد بود. برای حذف کردن ویدیوی مورد نظرتان کافیست به قسمت پروفایل کاربری خود بروید و وارد تب Reels شوید تا لیست ویدیو هایی که در قالب ریلز در اینستای خود منتشر ساخته‌اید نمایان شود. از بین ویدیوی های نمایان شده، ویدیویی که می‌خواهید حذف شود را انتخاب کنید و آیکون سه نقطه‌ای گوشه آن را لمس نمایید و سپس گزینه Delete را بزنید. در پنجره پاپ آپی که نمایان می‌شود هم دوباره گزینه Delete را انتخاب کنید. بدین ترتیب ویدیوی مورد نظرتان از پروفایل شما حذف خواهد شد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش کار با قابلیت ریلز اینستاگرام پرداختیم و به طور کامل ماهیت این قابلیت را برایتان شرح دادیم. این قابلیت تقریبا به طور مستقیم از برنامه تیک تاک کپی برداری شده و بدون تردید تیم اینستاگرام به زودی آن را بیشتر توسعه خواهند داد و قابلیت ها و امکانات جدیدی را به آن اضافه می‌کنند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.





:: برچسب‌ها: کار با ریلز اینستاگرام , قابلیت ریلز اینستاگرام , آموزش ریلز اینستاگرام , Reels اینستاگرام , آموزش Reels اینستاگرام , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: